Tuesday, August 16, 2011

6. päev - Chamonix Mont-Blanc

Kuigi lubasime eesti koondisele kaasa elad ja seda oleks täna saanud teha lausa oma hotelli aknast, usaldasime ilmateadet ning sõitsime hoopis Mont Blancile. Nii hiilisimegi vahetult enne sprindiks tänavate sulgemist linnast välja. Vastasel juhul ei oleks me saanud enne sprindi kvalifikatsiooni lõppu oma hotellist autoga välja sõita. Chamonixi sõitsime läbi Ugine ja Megeve nii kurvilist looduskaunist teed mööda, et vajasin vahepeal turgutamiseks peatust. Tee äärde jäävad linnakesed on šveitsilikult kaunid. Kuna kaks päeva tagasi sadas Mont Blancil paks lumi maha, siis võtsime kaasa kõik riided, mis käsipagasiga lennates üldse kaasa on võimalik võtta. See tähendab, et sooje riideid meil ei olnud ning õnneks ei läinud neid ka vaja. Taevas oli sini-sinine, temperatuur 30 lähedale. Sellist vedamist igale turistile Mont Blancil ei anta, lisaks oli ka nähtavus suurepärane. Kuna ma eriti ei armasta nende kõie otsas rippuvate kuutidega sõita, siis valisime vähe leebema ja vist ka populaarseima ürituse. Sõitsime 25 euro eest punase rongiga 1913 meetri peale Montenversi. Ei hakka kirjeldama, millised vaated sealt ilusa ilmaga avanevad. Seda peate lihtsalt ise nägema. Liska on seal võimalus minna liustikule, matkata või lihtsalt niisama istuda kohvikus ja imetleda lumiseid mäetippe. Tänast päeva võib pidada 100% kordaläinuks, kuna isegi meie KA suutis sõita täna ilma ühegi veata.

Loe edasi............

Postitas Riina.

1. ... ning sõitsime hoopis Mont Blancile
    Kõlas hästi.

Aga sellel teraval tipul seal pildil on hea nimi: Aig. de la Perseverance (2899m).

2. Ets, mu arust on see terav tipp Petit Dru (3730m), helehall seinaosa reetis...
    Ja mitmel pildil taustaks on Grande Jorasses. Liustik aga on mõne aastaga veelgi rohkem kokku kuivanud.

3. Täitsa võimalik, riiulil asuvas Gaston Rebuffat Mont Blanci raamatus Petit Dru'st sellist vaatenurka pole.